Thursday, December 25, 2014

Dinner in da houzzzzeee

Assalamualaikum semuaaa..

Haritu ada la sensei aku adakan satu majlis makan bersama Prof aku yang datang melawat


Kami semua satu lab ada jugak la geng yang tak dapat join cubalah beramai-ramai mengumpulkan diri bersama-sama .


Selalu dalam event macam ni, kami akan ramai-ramai masak sama-sama.


Aku ada la bawak rendang aku.


Tohteh tohteh jalan aku dengan suamiku dan kawan-kawanku sampai la kami ke rumah sensei.


Syok dalam event macam ni kita lupakan segalanya dan fokus kepada makanan!


Hik!


Kalau nak tengok gambo sila la ke bawah:



Nabe- ada cendawan suun sayuq and ayam




Ni tiram celup tepung, raw tuna and salmon dan salado ada avokado and air oren


Dumpling atau gyoza yang senang ja nak buat ni kami buat sama2 


Nasi goreng kampong sashimi aka smoked salmon


Sila jangan minum ini jika mahu mabuk


Kek cokolat krismas yang nampak buruk tapi sedapnyeeee 



" Eish btul dia cucuk kat situ "


"Ah sibuk lah die ni pun nak amek jugak"
Mari begambo bersameeee

Alhamdulillah lega dapat lepak beramai-ramai

Berbaloi penantian aku dan zai yang makan donut ja tengahari sebab nak simpan perut untuk makan malam.(strategi 101)

Meh nak share tips berhemah di majlis sensei

1. Bawalah makanan kalau boleh, janganlah datang tangan kosong. (Beli air mineral pun xpeee)
2. Kalau bawa makanan buatan sendiri tu silalah bawa makanan yang anda biasa masak. (Hm ini cakap berdasarkan pengalaman sebab aku pernah bawa makanan yang kureng menjadi sebab first trial hiiii malunye tak terperi)
3. Bersembanglah dengan semua yang ada di parti itu. Ya semua orang! Inilah masanya nak create bonding casual.
4. Jangan la makan banyak sangat wey, ingat kt orang lain same.
5. Sila makan dengan penuh strategi. Jangan minum air dulu, nanti makanan takleh masuk banyak. Minum air segelas je sudeh last2.
6. Bawa phone yang ada kamera atau kamera lebih bagus supaya saat indah tersebut tidak terlepas begitu sajeeee. ( Pastikan ada bateri ofcooursseeee)

Itu sajeeee

Jumpa lagi di lain entryyyy!
Harap-harap tahun depan ada parti lagi hihi.
Aku suka create bonding lah!

Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment