Tuesday, December 23, 2014

Pagi ku yang cepat

Assalamualaikum semuaaaa..

Harini syukur dibangunkan pagi oleh suami mithali yang bertanya, 

"Hmm, lama lagi ke nak tido?"

AAAAA malunyaaa!

Zaaas terus bangun aku sbb malu 

Lalu dapur masuk toilet bersih diri
Masuk balik dapur 

aaaaH lega tengok ada doh donut yang boleh dibuat breakfast pagi ni.

Uli-uli doh tu baru sedar 

alaaaa
Doh dah mengeras sebab cuaca kt rumah aku ni tengah sejuk so outer layer doh aku dah mengeras sikit (*yea kantoi di situ sebab tak cover bekas doh ni betol2)

Jadi tips pertama disini kawan2 sila cover doh anda tidak kiralah doh plastesin sekalipun sila tutup dengan kemas yea bagi mengelak segala benda asing yang boleh mengganggu gugat kestabilan intipati doh anda

Okay back to my doh donut
Takpela dengan apa yang ada aku buat jugak donut dengan membentukkan ianye ke bentuk donut yang comel 
Lepas dah goreng donut tu
Aku pun buat sugar glazed untuk mengilat dan menyedapkan lagi donut aku yang mungkin akan kurang umm sikit dek sebab kekerasan doh tadi huhuk

Cara buat glaze:
Bahan-bahan nye ye adik2 cantik:

Bahan A
1. Gula satu cawan
2. Butter satu sudu besaq
3. Vanilla esen ikut suka
4. Air  panas ikut la yang penting jangan terlalu banyak smpi cair (mungkin letak sikit2 dengan sudu sampai ketahap yang adik2 suke)

Caranya:
1. Kacau semua bahan A sampai larut
2. Siap

Hiiiii
Senang kot!
Haaa acah je buat bahan A tu mana ada perlu bahan B pn

Bahan-bahannyeee


Siap je glaze ni adik2 boleh la ambil donut yang dh siap dan celupkan ikut kesukaan.
Lepas dah kering glaze tu nk celup dalam kopi dengan milo pun boleh ikutla korang.
Aku celupkan seluruh donut aku sampi berkilat seluruh surfacenye.
Ala2 macam plastik donut aku tau.
Tapi sori takda pic.
Tapi serius aku buat ok!
*Emo plak

Yeay dah siap.
Makan donut glaze dengan kopi o panas memang perfect!

Ok lepas tu aku kemas rumah mop lantai sebab xde orang kat rumah kan.
Husband pergi jalan dengan jiran beli barang rumah.
Nanti aku share dengan korang kedai yang husband ku ni pegi sebab sangatlaaaa berbaloi kalau pergi 
especially orang macam aku yang suke makan dan masak dengan bahan yang murah. Ihik
Hintnye ; Gyomu Super Horinouchi
Nanti aku story lagi ye kalau ada permintaan hihi

Oklah 
Nak cek emel and buat kerje skolah sikit.
Petang ni ada party dekat rumah sensei !

AAAa

Lupa nak habaq aku ada bawak rendang ayam.
Kalau nak tau resipi aku guna tak susah, aku cari je dari website 
My Kitchen 
dan 
Azlita Masam Manis tu

Menjadi rendang nyee.
Nanti akan diceritakan pasal party dalam next entry tau 

Harini rasa sangat cepat sangat, macam2 aku buat dari pkul 8 sampi pkui 1

1. Buat donut
2. Mop lantai
3. Cakap tepon ngan mak aku
4. Masak rendang
5. Sidai baju

Ada lagi aku xbuat ni list dia

To do:
1. Baca method GLMM guna R package nLME ( Haish yang ni yang paling penting sebenaqnya )
ok ni mungkin aku leh share nnti(banyak betul plan for entry aku ni hik malu betul)
2. Makan kat party

Thank you sebab korang baca entry kali ni sampai habis.
SWEET TAU KORANG NI.
oK JA
See you lateeeerrrrr.

Assalamualaikum!


Gambar2 ni exclusively brought to you by
www.ciktom.com
duduosum.com
childhood101.com
www.brooklynfarmhouse.com
Thank you guysss!



No comments:

Post a Comment